DESPRE NOI

/**/

‘’Toata viata m-am straduit sa dau, am dat, si voi mai da cu pasiune, Romaniei, mult mai mult decat am primit eu de la Ea.’’

Economist Inginer SAVU Constantin INVENTATOR
MIRACO Bucuresti este o societate comerciala de inventator cu actionar unic, infiintata in 1991, conceputa pentru aplicarea in productie a unor inventii, materializate in utilaje, instalatii, retete si tehnologii inventive prin transfer tehnologic in folosul Romanilor.
DESPRE NOI, DESPRE MINE
Sunt Bucovinean, ma numesc Savu Constantin a lui Valerian si Ileana din Comuna Stupca – Ciprian Porumbescu, Suceava , fiu al unei vechi familii de razeşi cu sase copii, cu educatie aspra de tip nemţesc, şcoliti cu multe sacrificii. Sunt inventator cu 22 de Brevete in domeniul Ingineriei Tehnologice cu solutii de echipare, procedee tehnice de functionare si regimuri de uscare peste nivelul cunoasterii Mondiale, brevete obtinute la concurenta cu mari inventatori din Anglia, din Statele Unite si din Germania si in aceasta calitate am adus Romaniei, Economiei Nationale zeci si zeci de miliarde de lei economii. Sunt inovator şi raţionalizator, economist şi specialist in inginerie tehnologica cu vasta experienta in cercetare, proiectare si productie, autor a peste 180 de proiecte pentru dezvoltare industrialã aplicate in economia naţionalã, autor al unor studii de dezvoltare pe ramură şi in profil teritorial, bazate pe inventii, inovatii si rationalizari şi pe această cale am adus şi voi mai aduce României şi românilor avantaje economice de multe miliarde de Euro.
Ştiu de la pariniţi că înalţimea noastră in această lume este înalţimea faptelor noastre bune si eu m-am straduit sa fiu de ajutor cu prietenie Romanilor. Ca inventator am folosit inspiraţia divină şi darul sfânt al creaţiei pentru progres faţă de stadiul mondial al cunoaşterii in folosul semenilor, adăugând astfel contribuţia personală a unui fiu de ţăran la evoluţia României. MIRACO SRL este un Centru de Cercetare-Proiectare-Experimentare pentru noi tehnologii, echipate cu aparatura, utilaje si instalatii inventive, performante, cu gabarit si consum energetic redus, mai putin poluante, cu activitati de cercetare–experimentare si productie pilot care sa valorifice pentru piata prin proiecte de inginerie tehnologica resurse locale excedentare in mediul rural (forta de munca si materii prime), cu scopul de a le generaliza disemina si aplica in tara prin proiecte de inginerie tehnologica modulate, tipizate pe activitati si capacitati de productie pentru Mica Industrie. Romanii care vor beneficia acum si in viitor, de avantajul economic al celor 15 brevete de inventie realizate si cesionate pentru aplicare Centrului de Cercetare si Proiectare pentru Industrie MIRACO SRL BUCURESTI, trebuie sa stie ca realizarea acestora,de la solutie tehnica teoretica la documentatie scrisa si desenata pentru fiecare dosar de inventie depus la OSIM in scopul brevetarii, a fost posibila datorita sprijinului primit de la un important sponsor, care a pus la dispozitia SC Miraco Bucuresti, un spatiu adecvat la Hotel Marriott, aripa cu birouri. Aici am beneficiat de logistica necesara, de sprijinul moral si material in scopul continuarii activitatii inventive si a etapelor urmatore brevetarii cum ar fi; proiectare de executie pentru utilajele, instalatiile si tehnologiile brevetate, realizarea prototipurilor, experimentarea, omologarea si promovarea produsului inventiv prin transfer tehnologic, in productie. Putina lume stie ca cercetarea inventiva, aplicativa presupune incheierea cercetarii, un brevet de inventie care sa prezinte solutii tehnice peste nivelul Cunoasterii Mondiale, este extrem de costisitoare in comparatie cu cercetarea inovativa carec prezinta ca rezultat al cercetarii, o solutie tehnica noua peste nivelul Cunoasterii Nationale.
In prezent Inventatorul SAVU Constantin mai are la OSIM in curs de examinare finala, documentatia scrisa si desenata pentru inca trei brevete de inventie, intre care se afla si Inventia Inventiilor ‚’’ Nou Model Social’’, o Inventie pentru mai binele fiecarui roman, pentru mai binele Romaniei, o inventie cu raza mare de actiune bazata pe procedee,cai metode si solutii inventive pentru sustinerea tehnologiei de crestere si dezvoltare a produsului produselor, Produsului Intern Brut, intr-un ritm fara precedent in Europa si in lume. Scopul meu PROCEDEU INVENTIV DE CRESTERE RAPIDA A BUNASTARII ’’PALMASILOR’’ DIN SATUL ROMANESC In anul 1991 am infiintat SC Miraco SRL Bucuresti cu scopul de a transfera tehnologii, utilaje, instalatii si retete de fabricatie inventive societatiilor comerciale din Romania de pe pozitia de persoana juridica, platitor de contributii sociale, impozite si TVA astfel incat beneficiarii mei sa isi poata deconta pe baza de factura cheltuielile facute pentru retehnologizarea unor capacitati de productie existente sau pentru noi activitati de productie. Sa ofer romanilor pentru oricare domeniu al industriei cele mai performante camere de uscare din lume, camerele noastre inventive de uscare au un consum energetic de 8 ori mai mic pe unitate de produs uscat-deshidratat in comparatie cu cele mai performante uscatoare existente in tara sau in lume si un pret pe unitate de capacitate si un ciclu de uscare pe sarja de cel putin 2 ori mai mic. Pentru dezvoltarea mediului rural cu Mica Industrie am conceput o baza de cercetare si experimentare, pentru noi tehnologii echipate cu aparatura, utilaje si instalatii performante, inventive cu gabarit si consum energetic redus, mai putin poluante, cu activitati de productie pilot care sa valorifice pentru piata resurse locale excedentare in mediul rural, forta de munca si materia prima, cu scopul de a le generaliza si disemina in tara prin proiecte tipizate, modulate pe activitati si capacitati de productie in hale de fabricatie realizate constructiv pe structuri economice inventive de asemeni tipizate, si care sa asigure astfel o reducere a costurilor, investitiilor pe fiecare activitate si capacitate de Mica Industrie din mediul rural.
Am apreciat in totdeuna cumintenia oamenilor care locuiesc in mediul rural, fie ca este vorba de gospodar, invatator, profesor, preot sau functionar de primarie, si buna crestere a copiilor lor, deaceea am cautat mereu solutii tehnice si economice pentru cresterea bunastarii locuitorilor din satele Romanilor. Se stie ca la colectivizare gospodariile taranesti au fost deposedate fara echivalent de pamant si de intreg inventarul agricol (batoze, tractoare, vanturatoare, selectoare, pluguri, teleguta, grapa, cai, caruta, vite, oi, pasari etc.) , iar pentru supravietuire le-a fost lasata in exploatare o suprafata de teren de 20 de ari pe familie. Pentru a demonstra taranimii detinatoare de terenuri agricole, ca nu mai exista nici o cale de intoarcere, au fost exterminati 3,3 milioane de cai confiscati la colectivizare. Nici o alta categorie sociala nu a fost exploatata si umilita precum locuitorii satelor, platiti cu 2 lei la ziua de munca si la incheierea lucrarilor agricole cu un sac de boabe. Sunt inventator de anvergura nationala, in domeniul ingineriei tehnologice cu inventiile cele mai eficiente economic si cu mare putere de generalizare, autor a peste 180 de proiecte de dezvoltare industriala, autor de studii si proiecte de dezvoltare pe ramuri industriale si in profil teritorial. Asa cum ca inventator gasesc in domeniul ingineriei tehnologice solutii pentru inlaturarea neajunsurilor tehnologice existente, oricate dedesubturi si substraturi ar avea problema cercetata.
Tot asa, ca economist cu vasta experienta in economia reala din industrie, cercetare si proiectare, pot descoperi cauza neajunsurilor si solutia optima neconventoionala si rationala de dezvoltare economica rapida a satului romanesc, al gospodariilor de subzistenta si semisubzistenta. Rationalizarea se refera la un procedeu de crestere economica neconventionala a satului romanesc, de crestere a bunastarii detinatorilor de teren prin finantare inventiva nerambursabila din contributii sociale de solidaritate a cheltuielilor mecanice pentru cultivarea terenurilor agricole detinute de palmasi, ca parte a noului model social de crestere si dezvoltare economica rapida a Romaniei. Uniunea Europeana a alocat pe cap de locuitor Romaniei , fonduri pentru dezvoltare la jumatatea celor prevazute pentru alte tari membre. In aceasta situatie noi Romanii va trebui sa gasim cai, metode si solutii de crestere a eficientei (de la simplu la dublu) cu care urmeaza sa fie valorificate fondurile alocate, atatea cate sunt. Uniunea Europeana se opune de regula stimularii societatilor comerciale cu sprijin de la Bugetul de Stat. Insa stimularea cresterii economice din contributii sociale de solidaritate asumate la nivel national, ca de exemplu pentru Dezvoltare Rurala (DR) cu Mica Industrie si finantarea unor societati comerciale (in dificultate, ex. OLTCHIM) din excedentul realizat la Bugete Sociale (pensii, sanatate, somaj) comform noului model social inventiv de dezvoltare, nu exista nici o restrictie. De aceea prin noul model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida si echilibrata a Romaniei s-au urmarit cai metode si solutii pentru cresterea PIB cu peste 50 miliarde lei pe an si corespunzator cresterea angajarilor in economie, incasarilor din contributiile sociale inventive (cum ar fi pentru pensii cu 40%, pentru sanatate cu 70%, pentru somaj cu 30%, etc.) , astfel incat sa rezulte sume excedentare pentru a fi folosite in scopul stimularii cresterii economice si constituirea unui fond social (vezi tabel anexat 30/2014 coloana 7) pentru finantarea investitiilor de Dezvoltare Rurala cu Mica Industrie in regim economic cu proiecte tipizate predate la cheie care sa valorifice materii prime locale excedentare si forta de munca a tineretului fara ocupatie, pentru modernizarea satului romanesc si pentru bunastarea locuitorilor din mediul rural in locul unor proiecte unicat costisitoare.
Avantajul strategic al Dezvoltarii Rurale cu Mica Industrie pentru produse traditionale (miniabator, atelier carmangerie, atelier pentru producerea uleiului la rece, brutarie-paine patiserie, paste fainoase, centru de colectare si procesare legume fructe conservate prin deshidratare sau prin fierbere coacere- gem, magiun, marmelada, tocana de legume, zacusca, centru de colectare si procesare lapte, atelier de artizanat- arta populara si jucarii din lemn, atelier confectii metalice, laborator analiza a solului, a produselor vegetale si animale) este acela ca asigura pentru fiecare comuna autonomia alimentara si cel putin 40-50 de locuri de munca stabile si tot atatea pentru asigurarea materiilor prime. Toate aceste activitati pot fi realizate, in regim economic, cu proiecte tipizate pe capacitati de productie pentru a fi refolosite cu o economie de 15% in orice comuna din tara cu o singura cheltuiala de proiectare. Tipizarea proiectelor, asigura o reducere a cheltuielilor la executie cu 10% prin tipizarea unor elemente constructive si astfel o capacitate de productie tipizata poate fi executata cu o economie de 25% si pusa in functiune la parametrii proiectati in mai putin de 9 luni fata de 36 de luni cat dureaza in prezent prin utilizarea proiectelor unicat. Se intelege de aici ca in cele 27 de luni astfel castigate, investitia va produce, va asigura locuri de munca si va contribuii suplimentar la cresterea PIB. Este de precizat ca S.C. MIRACO S.R.L. Bucuresti, poate elabora aceste proiecte tipizate cu solutii tehnico-tehnologice peste nivelul cunoasterii nationale cu amplasare in locuri diferite dintr-o Comuna sau grupate compatibil pe platforme de Mica Industrie comune astfel incat toate activitatiile sa fie deservite de o singura cheltuiala pentru racord electric, de o singura centrala termica, de o retea comuna pentru alimentarea cu apa calda, apa rece, de canalizare si de o singura ministatie de epurare. Pentru ei m-am straduit sa gasesc si am gasit solutii de finantare nerambursabila de 16,167 miliarde lei inca din primul an de aplicare a noului model economic inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida a Romaniei, pentru dezvoltarea rapida a satului romanesc din resurse sociale de solidaritate nationala, pentru a reduce in cativa ani decalajul rusinos de mare, existent intre satul romanesc si satul european.
Pentru dezvoltare rurala Romania primeste pentru perioada 2014-2020 peste 7 miliarde euro de la Uniunea Europeana. Aceste fonduri sunt bine venite pentru finantarea dezvoltarii rurale, dar sunt foarte mici in raport cu nevoia de dezvoltare a satului romanesc. Romania nu va fi niciodata o tara dezvoltata daca nu dezvolta baza dezvoltarii oricarei tari, spatiul rural si in cazul nostru satul romanesc. Aceste surse alternative complementare de finantare inventiva nerambursabila din resurse sociale, altele decat cele cunoscute pana in prezent sunt destinate Dezvoltarii Rurale cu Mica Industrie (DR) si pentru finantarea nerambursabila la cerere a cheltuielilor de 2.470 lei necesare infiintarii si intretinerii unui hectar de cultura agricola, respectiv a cheltuielilor pe hectar cu munca trecuta (seminte, ingrasaminte, ierbicide, combustibil, prestari de servicii, arat, semanat, discuit,rasaduri, aplicat ingrasaminte, recoltat etc.) acordati ca masura reparatorie pentru detinatorii de teren agricol ajunsi palmasi in zilele noastre si in general pentru modernizarea, dezvoltarea si salvarea satului romanesc, pentru Dezvoltare Rurala. Specialistii apreciaza ca, in Romania raman parloaga peste 1,3 milioane de hectare teren arabil,. Pentru finantarea complementara si nerambursabila cu 2.470 lei la hectar, sunt necesare 3,211 miliarde lei din cele 16,167 miliarde lei, acumulati la Fondul de Dezvoltare Rurala (DR). Cu o cheltuiala de 3,211 miliarde lei se poate obtine o productie agricola suplimentara de 15,69 miliarde lei respectiv un PIB suplimentar de 6,086 miliarde lei (date extrase din tabelul de multiplicare), inca din primul an de aplicare a Noului Model Social de Dezvoltare urmand ca restul contributiilor sociale de cca. 12,956 miliarde lei sa fie utilizati pentru dezvoltare rurala cu Mica Industrie, pentru modernizarea satului Romanesc.
Acest Fond Social pentru dezvoltare rurala din contributii sociale urmeaza sa creasca in anul 2016 la 17,353 miliarde lei, iar in anul 2020 la 32 miliarde lei . Finantarea nerambursabila de 2.470 lei la hectar acopera 75% din cheltuielile cu munca trecuta pe hectarul de cultura , diferenta de 830 lei pana la 3.300 lei, costuri medii estimate pe hectarul de cultura urmeaza sa fie acoperita de beneficiarul finantarii din resurse proprii si cu munca vie. Locuitorii satelor, detinatori de teren agricol in prezent au devenit « palmasi », nu au bani si nici mijloace sa le cultive si din acest motiv hambarele, grajdurile, cotetele stau goale, familii cu 5-8 copii nu mai exista la tara. Putinii copii pe care ii mai fac locuitorii satelor sunt prost hraniti, criza alimentara a inceput sa se simta deja in mai toate satele si comunele din Romania. Impozitarea saraciei de la tara este cea mai mare greseala politica de pana acum, avand ca efect imediat vanzarea terenurilor detinute, depopularea satelor si agricultura fara sateni in mediul rural nu se poate face. La tara foametea a aparut de cativa ani si multi copii din satele Romaniei sunt culcati nemancati. Ca sa-si justifice existenta si necesitatea lor orice Guvern trebuie sa aduca un spor semnificativ de bunastare in satul romanesc. Si tot asa de la un Guvern la altul vom progresa economic si numai asa vom trai mai bine toti. Fostilor proprietari de imobile, de fabrici, de spatii comerciale si-au recuperat fizic sau prin despagubire proprietatea. Taranilor ajunsi « palmasi » li s-au recunoscut doar terenul , nu si inventarul agricol si animalier confiscat la colectivizare. Daca intre orasele din Romania si cele din Uniunea Europeana nu sunt diferente foarte mari, intre satul romanesc si satele din tarile dezvoltate din Uniunea Europeana, este atat de mare incat ne trimite in lumea a treia. Saracia e la tara nu este rezultatul parcelarii terenurilor, cum sustin cei vinovati de saracie.
In toate tarile dezvoltate coexista in proportie naturala, un raport functional economic si social dintre marea agricultura supertehnologizata care produce in principal pentru export si agricultura de subzistenta sau de semi-subzistenta care alimenteaza orasele cu legume, fructe si produse traditionale. Cine se uita la cursele de ciclism in Franta, Anglia, Belgia, Spania, Italia, va observa de-a lungul traseului numai terenuri parcelate ingrijite si cultivate. Mai toti ministrii agriculturii si dezvoltarii rurale au fost teleghidati de marii proprietari de pamant, micul fermier cu 2-10 hectare de teren a fost scos din ecuatiile dezvoltarii rurale. Majoritatea fondurilor destinate dezvoltarii rurale au fost absorbite de marii detinatori de terenuri si capacitati de productie care dispun de o baza matriala si dotare tehnologica de ultima generatie finantate din fonduri europene, si care in plus dispun si de subventii la hectar , precum si alte subventii. Pentru a demonstra viabilitatea finantarii nerambursabile la hectar si gradul de multiplicare a productiei si a produsului intern brut am utilizat date extrase din ”CALCULATIE ECONOMETRICA COMPARATIVA IN EXPRESIE PIB” din ‘’Proiect pentru Romania’’ (Tabel 11 col.3 nou model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida ).
  •   Valoare produs etalon :1.000 lei;
  •   Salariu produs etalon: 67 lei
  •   Cheltuieli cu munca trecuta (seminte, ingrassaminte, ierbicide si prestariservicii, arat, semanat, discuit, recoltat etc.) pentru un produs etalon : 518 lei;
    •   Valoarea Adaugata in expresie PIB produs etalon : 383 lei
    •   Numar produse etalon posibil de realizat prin finantarea cu 2470 lei pehectar a cheltuielilor cu munca trecuta la producatorii din amonte : (2470 lei/ha : 518 lei cheltuieli cu munca trecuta pe produs etalon) 4,77 produse
 Valoarea productiei posibil de realizat : (4,77 produse etalon x 1.000 lei produs etalon) 4.770 lei pentru 2470 lei finantare la hectar.  Valoarea Adaugata in expresie PIB rezultata (4770 lei/ha x 0,383 valoarea adaugata pe produs ) 1.827 lei/ha. si tot asa pe fluxul economic de multiplicare regresiva din amonte, munca trecuta devine productie pentru treapta urmatoare de multiplicare prin inmultirea acesteia cu 0,518 iar productia astfel rezultata inmultita cu 0,383 devine Valoare Adaugata sau PIB;
 Valorificate in gospodaria proprie pentru subzistenta valoarea productiei si a PIB-ul creste cu 22%., ca hrana pentru oameni si animale cu 11% si tot cu 11% pe seama consumului energetic si de servicii adaugate. Exemplu de multiplicare a PIB realizata prin finantare nerambursabila reparatorie cu 2.470 lei /ha a cheltuielilor partiale cu munca trecuta (materie prima, materiale si servicii) din contributii sociale pentru Dezvoltare Rurala (DR) conform noului model social in scopul infiintarii culturilor agricole la cererea detinatoriilor de pamant lipsiti de mijloace de productie.
De unde rezulta:
 Gradul de multiplicare PIB prin finantare nerambursabila (4.682 lei : 2.470 lei) 1,97ori, respectiv o crestere a PIB cu 97% (sau un leu finantare nerambursabila se obtin 1,90 lei PIB); In comparatie cu sumele investite in investitii publice la care gradul de multiplicare in PIB este de numai 0,91 ori, adica de doua ori mai mic decat in finantarea nerambursabila a agrigulturii de subexistenta si de semisubexistenta.  Gradul de multiplicare productie (12.070 lei : 2.470 lei) 4,89 ori, respectiv de 389 % (sau la un leu finantare nerambursabila se obtin 4,89 lei productie) .  Locuri de munca: Din calcul rezulta (12.070 lei productie : 8.000lei) 1,5 locuri de munca la 2.470 lei, finantare complementara nerambursabila pe hectar.  Gradul de multiplicare PIB prin finantare nerambursabila a celor 1,5 milioane de hectare teren lasat parloaga este de (1.500.000 ha x 4.682 lei PIB/ha ) 7,293 miliarde lei PIB suplimentar rezultat din finantarea nerambursabila cu ( 1.500.000 ha x 2.470 lei/ ha) 3,705 miliarde lei. De exemplu graul recoltat poate fi valorificat pentru semisubzistenta, o parte in gospodaria proprie ca hrana pentru oameni si animale, o alta parte poate fi vanduta pe piata libera sau industriei de morarit si mai departe sub forma de faina folosita pentru productia de panificatie si patiserie sau pentru productia de amidon pentru fabricile de medicamente, etc. De unde rezulta ca exista cu certitudine inca cel putin o treapta de multiplicare cu aceleasi cheltuieli la hectar si astfel cu productia obtinuta de 4.770 lei se asigura necesarul de materie prima pentru alte (4.770 lei: 518 lei) 9,2 produse etalon de 1000 lei, respectiv pentru inca o productie suplimentara de 9.200 lei, din care PIB suplimentar reprezinta (9.200 lei x 0,383) 3.524 lei la un hectar cultivat prin finantare complementara si nerambursabila din contributii sociale pentru dezvoltare rurala (DR) cu 2.470 lei pe hectar. Daca 50% din valoare productiei se vinde pentru industrializare valoarea multiplicata a Produsului Intern Brut si valoareamultiplicata a productiei creste cu 25% cu aceeasi finantare de 2.470 lei pe hectar.
De metionat ca acest ajutor nerambursabil in anul al doilea si al treilea de aplicare ar putea fi conditionat de cresterea unui anumit numar de pasari si animale la hectar, si eventual de cultivarea in asociere a 50% din suprafata de teren agricol care depaseste 2 hectare. In present, foarte multe societati comerciale functioneaza profiabil prin arendarea terenurilor de la palmasi contra, cota parte din recolta sau echivalent in bani. Insa cu cota incasata de pe terenul arendat, nu se pot hranii mai multi copii pasari si animale in batatura. Solutia economica inventiva propusa pentru finantarea nerambursabila, la crerea detinatorilor de teren agricol, din resurse de solidaritate sociala cu ‘’palmasii satelor’’, pentru sustinerea cheltuielilor cu lucrarile mecanice, este de fapt o metoda de transformare a unei bune parti din populatia Romaniei intr-un arendas general, cu profit de piata, indirect din excedentul de produse regasit pe piata ca rezultat al cersterii bunastarii in gospodariile de subegzistenta cu suprafete mai mici de teren si in cele de semisubzistenta cu suprafate mai mari de teren care pot produce un surplus de produse pentru piata. In acest fel detinatorii de teren vor invata sa agoniseasca, sa se chiverniseasca ca in vremurile dinainte de colectivizare pentru ca vor avea pamantul roditor, podul caselor, hambarul si sura pline cu produse agricole, batatura, cotetul si grajdul pline cu pasari si animale, produse alimentare din belsug pentru casa si materii prime pentru mica industrie rurala cu produse traditionale atat de cautate de oraseni, copiii mai bine hraniti, venituri din vanzarea surplusului de produse, siguranta alimentara pentru toti, avand in vedere ca in comparatie cu marii producatori agricoli care vor exporta produsele in zonele de criza alimentara pe bani multi, micii producatori nu vor exporta produsele unde sunt mai bine platite ci le vor vinde pe piata romaneasca la preturi romanesti si astfel vom reduce importul prea mare de produse alimentare.
Acesta ar putea fi miracolul romanesc in agricultura si acesta este rostul contributiilor sociale de solidaritate cu ‘’palmasii satelor’’ pentru dezvoltare rurala. In completarea acestui Memoriu citeste de pe siteul www.uscatoare.ro: ‘’Necesitatea si oportunitatea dezvoltarii industriei de conservare a produselor alimentare prin deshidratare’’si ‘’Tipizarea proiectelor pe capacitati si activitati de productie’’.
DIRECTOR Ec. Ing. SAVU Constantin I N VE N T A TOR  

************************************************************************************

‟INVENTIE PENTRU CRESTEREA BUNASTARII RAPIDE LA ROMANI ‟

Lucrare de 377 de pagini, mult mai complexa si mai importanta pentru viata si bunastarea romanilor, decat Constitutia Romaniei. Cuprinde cai metode si solutii economice inventive‚ practice ‟‟cu raza mare de actiune‟‟ pentru un Nou Model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida a Romaniei, model care garanteaza milioane de noi angajari si locuri de munca, sanatate mult mai bine finantata, pensii si salarii marite la nivelul productivitatii muncii, toate acestea ca rezultat al mobilizarii inventive a unor resurse interne existente inca din primele luni de aplicare a Noului Model.Romanii asteapta de ani si ani de zile, milioane de locuri de munca promise de partide si oameni politici care vin la guvernare, de la marii specialisti din suprastructura economiei nationale, de la patronate si de la marile sindicate si de la FMI, BM sau UE, in calitatea lor de creditori ai Romaniei, sa gaseasca solutii prin care toti mai multi romani sa poata depasi starea umilitoare de saracie si de trai pe datorie. Perspectivele economiei romanesti pentru acest an si penrtru anii urmatorii sunt mai degraba de stagnare decat de crestere economica, sustin mai toti analistii economici, romani si straini independenti, si au dreptate si unii si altii intrucat, perspectivele economiei nationale sunt evaluate in functie de modelul social pagubos al saracirii treptate practicat in prezent. Asa zisa crestere economica prezentata de Guvern si prognozata in date statistice nu acopera in realitate nici macar cresterea inflatiei anualizate a taxelor si impozitelor noi sau majorate.
Nici vorba de crestere a bunastarii Romanilor . Eu pot insa demonstra si am demonstrat econometric prin studiul de impact elaborat la “Proiect pentru Romania”, ca perspectivele economiei romanesti sunt exceptionale, Romania are rezerve si resurse interne nebanuite, care trebuiesc mobilizate si puse in valoare cu ajutorul noului model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida, de crestere a bunastarii tuturor romanilor, care asteapta sa fie pus in aplicare. Modelul social al saracirii structurale si a indatorarii treptate, practicat in prezent in Romania, suprataxeaza munca folosita de angajatori cu contributii sociale, taxe si impozite, ca pe o activitate daunatoare omului, produce somaj, submineaza economia nationala si potentialul economic, destabilizeaza coeziunea si solidaritatea sociala, franeaza dezvoltarea industriei, sufoca initiativa privata si efortul investitional, cresterea numerica a angajatilor in industrie, agricultura si prestari servicii, cresterea clasei mijlocii, inhiba economia reala si dezvoltarea economica, mareste artificial costul muncii, mentine salariile in ramurile productiei materiale si prestari servicii cu mult sub nivelul productivitatii muncii si ca o consecinta si resursele de crestere a incasarilor bugetare pentru plata echitabila a salariilor pentru angajatii bugetari, reduce natalitatea si durata de viata a romanilor, stimuleaza risipa de resurse materiale si umane, “munca la negru” si evaziunea fiscala. Modelul social de dezvoltare “corcit” al saracirii treptate de inspiratie latino - europeana, asa cum este cel practicat in tara noastra in prezent, trebuie urgent abandonat in conditiile in care observam ca si in cele mai dezvoltate tari din UE exista un somaj dureros de ridicat, “munca la negru”, fonduri sociale relativ insuficiente, populatie marginalizata, femei si tineri someri in proportie de masa si state europene dezvoltate, indatorate. Romania are nevoie acum de masuri si solutii inventive, radicale, revolutionare de o alta filozofie a dezvoltarii, de un nou model social inventiv de dezvoltare si Nu de masuri timide si dispersate (luate ”la plesneala”) conduse cu pasi marunti, nesiguri spcifici celor care nu stapanesc domeniu in care se aventureaza si nici de acte normative emise de Guvern, dupa modelul „‟Mircea fa- te ca lucrezi‟‟ care maresc, reduc sau mentin contributii sociale, taxe si impozite cu 3-4-5 procente, nu pot si nici nu au cum corecta instabilitatea financiara, sociala si politica, dezechilibrele bugetare si structurale agravante propagate zi de zi in economia nationala.
Romania are nevoie acum de un nou START mobilizator pentru intreaga societate bazat pe un nou model social de crestere si dezvoltare economica rapida, umanizat si adaptat la globalizare de inspiratie national liberala, de o noua ordine economica, sociala si politica interna, cu care sa scoata economia nationala si societatea romaneasca din “punctul mort” in care se afla. Trebuie sa intelegem ca oricine ar veni la guvernare, partide sau persoane, daca aplica acelasi model social al saracirii treptate aplicat in ultimii 24 de ani, va avea aceleasi rezultate mizerabile, adica saracie structurala, sate depopulate economic inapoiate, supravietuire nationala din noi imprumuturi externe cu rostogolirea celor vechi. Aceasta situatie paguboasa se explica prin faptul ca numai guvernele se schimba, dar modelul social de dezvoltare economica injust si retrograd NU, si astfel problemele raman si neajunsurile se acumuleaza si se tot accentueaza transformandu-se fara sa ne dam seama in crize de "model social" pentru cei aflati la guvernare si din lipsa de solutii pentru un nou model social echilibrat care sa stimuleze mediul de afaceri si angajarile in economie, dau vina pe Guvernul precedent, si tot asa de la o guvernare la alta. Atrag atentia partidelor si oamenilor politici, ca: ‟Nu puteti avea o buna guvernare Nu puteti aduce Romanilor bunastare Fara un nou model social, inventiv de dezvoltare‟
Modelul social al saracirii treptate practicat in present cu inconstienta politica, condamnabila in fapt un model antisocial si retrograd ce submineaza zi de zi economia nationala si Statutul de Stat Social Constitutional al Romaniei, mentine Romania din punct de vedere economic, blocata in cercuri vicioase complementare, de ani si ani de zile, cum ar fii de exemplu :
1. nu se pot marii salariile foarte mici ale angajatilor din ramurile productiei materiale si prestari servicii, aflate cu mult sub nivelul productivitatii muncii, din cauza contributiilor sociale insuportabil de mari platite de angajatori pe salariile angajatilor. 2. nu se pot mari contributiile sociale, in present insuficiente, pentru plata pensiilor, pentru sanatate, aplicate si platite pe salariul angajatilor din cauza ca ar deveni si mai insuportabile pentru angajatori, care ar fi astfel obligati la restrangerea activitatilor de productie, la somaj suplimentar, la munca la negru sau partial fiscalizata, la evaziune fiscala pentru evitarea falimentului. Trebuie sa observam ca din acest cerc vicios, angajatorii si angajatii din economia nationala, nu pot iesi fara aplicarea urgenta a unui nou model social inventiv de crestere si dezvoltare economica umanizat si adaptat la globalizare. Si am construit cu multa munca si inspiratie un asemenea model social Noul Model de dezvoltare economica rapida scoate Romania din acest cerc vicios dar si din alte cercuri complementare prin aceea ca are cai, metode si solutii inventive bine motivate economic sustinute cu mare interes de angajatori pentru ca garanteaza cresterea concomitenta si imediata a angajarilor si a salariilor din ramurile productiei materiale, cu peste 20%, a incasarilor din contributii sociale pentru pensii cu peste 40% si pentru sanatate cu peste 70%, fara ca prin aceasta sa creasca pretul produselor sau sa se reduca profitul angajatorilor, investitorilor. Asa cum ca inventator cu 22 de brevete de inventie obtin brevetarea unor noi solutii tehnice in domeniul ingineriei tehnologice cu mult peste nivelul cunoasterii mondiale, peste nivelul solutiilor tehnice din brevetele unor mari inventatori, americani, germani sau britanici, cu care sunt comparati de examinatorii Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci pentru a obtine brevetarea solutiilor inventive, tot asa ca economist cu vasta experienta in industrie cercetare si proiectare, pot gasi si am gasit pentru Romania si pentru toate tarile cu economia de piata din UE, cai, metode si solutii inventive pentru un nou model social, revolutionar de crestere si dezvoltare economica rapida si echilibrata din resurse interne, umanizat si adaptat la globalizare, cu mult mai functional, mai productiv, mai echilibrat, mai just si mai eficient economic si social decat modelele practicate in prezent in oricare alta tara din Uniunea Europeana. De aceea vreau sa aduc la cunostinta tuturor Romanilor faptul ca, exista un ROMAN, care a cautat si a gasit cai, metode si solutii inteligente, inventive, “cu raza mare de actiune” pentru un Nou model social, inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida a Romaniei, din resurse interne fara imprumuturi externe, umanizat si adaptat la globalizare, model care sa puna in valoare capitalul romanesc, forta de munca si creativitatea poporului roman la el acasa, simplu, rational, usor de pus in practica, fara cheltuieli si cu rezultate economice imediate, model care combina in mod inventiv competitivitatea si dinamica economica, cu solidaritatea si justitia sociala, model social care produce ca efect imediat:
* stimularea fara precedent a producatorilor si a investitorilor din ramurile productiei materiale, prestari servicii si in general a mediului de afaceri prin reducerea inventiva a contributilor sociale platite de anagajatori pe salariul angajatilor cu 1.292% respectiv de la 27,87% la numai 2% si prin reducerea concomitenta a TVA de la 24% la 19% fara ca prin aceaste reduceri si restructurari sa scada incasarile la bugetele sociale si de stat, dividendul pentru investitori ;
* cresterea rapida a Produsului Intern Brut cu peste 5% inca din primul an de aplicare, urmand sa creasca in urmatorii ani cu 7-8-9% pe an, din resurse interne mobilizate si corespunzator cresterea angajarilor in economie ; * cresterea salariilor pentru angajatii existenti din resurse inventive cu peste 20% concomitent cu cresterea gradului de valorificare a resurselor materile in PIB cu peste 5% ; * relansarea ramurilor industriei usoare si a altor activitati cu sute de mii de locuri de munca, caracterizate prin consum mare de munca vie (salarii plus contributii sociale) in raport cu consumul de munca trecuta (materie prima, materiale, energie, combustibili, carburanti, etc.)ca urmare a reducerii cu 1292% a contributiilor sociale platite de angajatori pe salariul angajatiilor ; *eliminarea definitiva si benevola de catre angajatori a tentatiei pentru utilizarea muncii “la negru” sau partial fiscalizata si corespunzator eliminarea evaziunii fiscale pentru plata acestora; * angajarea in productie si intrarea in legalitate cu toate drepturile sociale si cu obligatiile lor fiscale inca din primele trei luni de aplicare a noului model social a peste un million de romani din ramurile productiei materiale si prestari servicii care in prezent sunt platiti ”la negru”si a inca peste un million de angajari in urmatorii 2-3 ani, avand in vedere ca pentru un salariu de 3.000 de lei anagajatorul va platii (3000 x 2%) numai 60 de lei contributii sociale pe salariul angajatilor in loc de (3000 x 27,87%) 836 de lei cat plateste in prezent, cu acesta economie la fondul de salarii de 776 de lei pe salariat, la fiecare 3,9 angajati existenti mai poate angaja unul, astfel de exemplu la 39 salariati se mai pot angaja inca 10 respectiv; * cresterea inventiva si imediata a salariilor angajatilor existenti cu peste 20% fara ca prin aceasta sa fie necesara cresterea fondului de salarii; * dublarea imediata a salariilor personalului medical, din cresterea inventiva a incasarilor din contributii sociale (CAS) cu peste 70% ;
* cresterea imediata a pensiei nominale cu 15%-20% din cresterea inventive a incasarilor din din contributii sociale (CAS) cu peste 40% ; *scapati de “teroarea” contributiilor sociale platite de angajatori pe salariile angajatilor, anganjatorii pot angaja fara teama oricati lucratori le sunt necesari dupa principiul: angajaza la nevoie, dezangajeaza de nevoie; *asigurarea si garantarea unui Fond de Solidaritate Sociala cu locuitorii satelor de peste 17 miliarde lei pentru Dezvoltare Rurala (DR) cu Mica Industrie, pentru modernizarea satului Romanesc; *pentru cresterea autonomiei rurale, pentru modernizarea Sartlui Romanesc alte si alte avantaje nenominalizate aici pentru cresterea economica rapida fara precedent a bunastarii tuturor Romanilor; Contradictia aparenta de exemplu, dintre reducerea contributiilor sociale cu 1.292% respectiv de la 27,87% la 2% platite de angajatori pe salariile angajatilor si cresterea concomitenta a incasarilor pentru Bugetele Sociale (pensii cu peste 40%, sanatate cu peste 70%) reprezinta tocmai o parte din substanta inventiva (nedeconspirata aici) a noului model social de crestere si dezvoltare economica rapida a Romaniei. Fara sa exagerez sustin ca nu exista in Istoria Economiei si a decernarii premiilor NOBEL pentru economie o metoda sau o solutie economica sau mai multe prin care sa se inlature atatea neajunsuri si dezechilibre sociale si economice perpetuate si induse prin modelul social existent in economia de piata, atatea cate se pot inlatura prin aplicarea noului model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida intr-un ritm cu peste 5% in expresie PIB inca din primul an de aplicare si corespunzator cresterea numerica a angajarilor in economie, model prietenos, care stimuleaza intr-un mod fara precedent investitiile in ramurile productiei materiale, a prestarilor de servicii si cresterea gradului de utilizare a capacitatiilor de productie existente.
Romania avea si are suficiente rezerve si resurse interne usor de mobilizat pentru revenirea din criza economica fara sacrificii si fara noi imprumuturi externe, insa acum economia este timorata, saracita, lipsita de vlaga si fara un nou model social inventiv de dezvoltare, mobilizator pentru angajati si angajator, care sa produca un impuls social, este aproape imposibil sa isi revina cu vigoare in urmatorii ani.
Dar din cate observ nici Guvernul, nici partidele care il compun, nici institutiile economice specializate, nici creditorii Romaniei (FMI, BM, UE) nici opozitia si nici analistii economici din tara si din strainatate nu au gasit solutii pentru un nou model social inventiv de dezvoltare pana in prezent iar cu cunostinetele invatate in scoala, la masterate, la doctorate sau din publicatii de specialitate, nu au cum sa gaseasca altceva decat „‟ batuta pe loc‟‟ sau austeritate mascata.
Noul Model Social Inventiv de Dezvoltare este astfel conceput incat sa asigure si sa stimuleze cresterea continua a gradului de valorificare a muncii trecute (materii prime, materiale, energie, conbustibil), cresterea continua a Valorii Adaugate in pretul produselor si cresterea continua a gradului de valorificare a resurselor umane exprimata in sute de mii si milioane de noi locuri de munca. Noul model social inventiv de dezvoltare original si mobilizator poate fi considerat ca o replica prietenoasa insa plina de substanta economica inventiva data peste ani celebrei chemari liberale "Prin noi insine!", el este necesar acum cresterii si dezvoltarii economice rapide, intaririi statutului de Stat Social si modernizarii Romaniei de azi din resurse inventive interne, fara imprumuturi externe conditionate. Noul model social inteligent si inventiv de crestere si dezvoltare economica a Romaniei asigura si garanteaza trecerea rapida a tarii noastre de la tara vestnic in curs de dezvoltare (care consuma mai mult decat produce), la un alt statut, la un alt nivel de bunastare comform studiului de impact, nivelul de inceput al tarilor dezvoltate, cu un PIB de peste 13.800 dolari pe cap de locuitor calculat pentru anul 2016 in loc de 2020 prognozat official cu modelul social practicat in prezent. Ca inventator sustin cu argumente ca numai cu solutii inventive neconventionale aplicate in economie, Romania ar putea creste rapid PIB-ul si angajarile in economie in aceasta perioada de stagnare economica europeana intr- un ritm de peste 5% inca din primul an de aplicare a noului model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida si echilibrata, si reduce datoria publica fara sacrificii.
Caile, metodele si solutiile inventive bine protejate si folosite intensiv macar 2-3 ani, fara a intelege altii in ce consta fenomenul romanesc de dezvoltare economica rapida, fara precedent in lume care ar trebui sa ne asigure si sa ne dea astfel posibilitatea reducerii decalajului dintre noi si tarile dezvoltate europene si plata fara sacrificii a datoriilor publice. Mentionez ca caile, metodele si solutiile cuprinse in noul model social inventiv de crestere si dezvoltare economica rapida, tactica si strategia de aplicare, cuprinse in Oferta “Proiect pentru Romania” sunt protejate intelectual la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci si Oficiul Roman pentru Drepturi de Autor si pot fi aplicate numai cu acordul si asistenta tehnica a autorului si numai daca guvernul aplicant recunoaste paternitatea si originalitatea solutiilor precum si drepturile autorului ce urmeaza a fi negociate.
" Nimic fără Dumnezeu "
DIRECTOR Ec. Ing. SAVU Constantin I N V E N T A T O R
Click pe poza pentru PDFPages from Despre noi final

’’INVENTIE PENTRU CRESTEREA BUNASTARII RAPIDE LA ROMANI ’’

IQ

certificat constatator-page-001

Back to Top